Friday 13 January 2012

Masih Ingatkah Lagi

Assalamualaikum w.b.t....

Masih ingat lagi dgn tragedi Tanah runtuh di Rumah anak yatim Al Takwa  di Hulu Langat...
Rasanya tentu ramai yg masih ingat,buat saya saya mmg tak boleh lupa peristiwa tuh...Sedih sgt....Dahlah masa tu dok seharian mengemas rumah,mmg tak bukak tv lgsg...dengar jugaklah bunyi ambulan dok lalu lalang tp mmg tak terfikir langsung nk bukak tv ke apa..suami pulak keje masa tu..balik jer suami beritahu yang ada tanah runtuh kat rumah anak yatim tu..terkejut gak lah.

Sebenarnya benda yang saya nak cerita nih ada kaitan ngan benda nih..Salah seorang mangsa yg terselamat  tu sekarang nih ada kerja kat opis saya... betul2 kat belakang saya ni..Abang ni membesar kat rumah anak yatim tu,keje kat TM dan abg  ni mengajar kat rumah anak yatim tu secara sukarela..Mula2 tengok dia memang insaf sgt...sedih tgk dia sebab kaki kanan dah tak der..terpaksa dipotong kerana terhempap batu besaiz bas kot kalau tak silap..teringat kat anak2 yatim yang meninggal tu,sayu pulak hati nih.

Saya yang dah lama dok sedih ni terus insaf seinsaf insafnya ,kalau saya ingat saya  ni susah, ada lagi yg lebih susah,menderita dari saya....Hari2 dok malas nak pergi kerja sbb rasa malas,tak selesa dgn keadaan sekeliling dan macam lah2 tapi dia kena pergi kerja dgn keadaan mcm tu??bwk kereta sendiri plak tu,saya ni dah lah berhantar berambik tapi jarang nak bersyukur....

Air mata tengah bergenang ni ingat diri sendiri yang selalu alpa dan lalai sekarang nih..Dah tak tertulis nih...Sebak sangat...

No comments:

Post a Comment